Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

acces database uitlezen en naar msql vesturen

  • Joeri

    Goedendag,

    ik ben met spoed op zoek naar iemand die mbv van Delphi een locale acces database kan laten uitlezen en naar een msql database op het internet kan vesturen, waar ze ook opgeslagen worden.

    De bedoeling is dat vanaf meerdere PC's data opgehaald worden en vervolgens op het internet weergegeven kan worden.

    Graag Uw reactie,

    Mvg,

    Joeri

  • Norrit

    Zodra je meerdere Access databases tegelijk gaat uitlezen en de MsSQL gaat aanpassen kun je last hebben van wat synchronisatie-probleempjes… In jouw geval spreek je al over “meerdere computers”, maar moeten deze computers hun data op hetzelfde moment versturen?

    En moet dit elke dag gebeuren of is het een eenmalige actie?

    Tussen 2 haakjes, de MsSQL database draait niet op het internet, deze draait op een server. De vraag is alleen, heb je direct toegang tot deze server (of in ieder geval de MsSQL database) vanaf de computer waar dit programma op draait?

    Dus iets meer informatie, dan kan ik je misschien wel wat tips geven over hoe dit aan te pakken…

  • Joeri

    Beste Norrit,

    bedankt voor je reactie. Er zijn inderdaad meerdere computers aangesloten en het kan gebeuren dat deze de data tegelijk verzonden wordt, bovendien wordt de data idd dagelijks verzonden. De MySql of Ms Sql (zit daar verschil in?) draait op onze server en daar is via http toegang toe. We willen deze applicatie graag in delphi laten draaien. Als je denkt dat jij dit zou kunnen maken willen we wellicht een offerte van je ontvangen.

    Groet,

    J

  • Norrit

    Wel, ik zou het kunnen maken… Maar helaas voor jullie ben ik geen free-lancer, maar werk full-time… En als ik niet werk heb ik momenteel geen tijd om enig frree-lance werk aan te nemen (sinds een paar weken ben ik vader, dus dat kost me mijn vrije tijd)… Ik bood eigenlijk alleen aan om een delphi-ontwikkelaar te ondersteunen (want ik nam aan dat jullie er wel eentje daar hadden rondlopen)…

    Even voor de goede orde nog wat vragen:

    #1: Hoe groot zijn de bestanden (Kb) die naar de server gestuurd moeten worden (en wat is de inhoud van de bestanden)?

    #2: Per wanneer moet dit in gebruik genomen worden?

    #3: Indien ik toch wat tijd vrij kan maken, moet voor een offerte toch eerst een duidelijk ontwerp klaar liggen.

    #4: Als het product klaar is, hoe willen jullie het onderhoud op de software gaan regelen?

    En nu nog wat muggeziften:

    Via http kun je volgens mij geen data in de SQL server krijgen… Hoe had je dat eigenlijk voor ogen, want deze constructie is mij helemaal onbekend??? Mijns inziens moet je een direct lijntje hebben met je server, dus je moet een poortje (naar keuze) gaan opengooien…

    En dan gaat het zich in 1x over 2 programma's…

    #1: Client die de data naar de server stuurt.

    #2: Server die de data van de client in de MsSQL database stopt.

    De server kun je het hele threaden laten afhandelen, dus daar hoef je dan al geen rekening meer mee te houden…

    Maar in jullie geval, probeer eerst eens duidelijk te krijgen hoe je de data in die MsSQL server wil krijgen… Maak een degelijk ontwerp, want zonder ontwerp kan er ook niet ontwikkeld worden…

    Met vriendelijke groet,

    Peter

    e-mail: norrit@home.nl

    NB. Ik ben af en toe wat ongelukkig met mijn woordkeuze en dit kan als negatief opgevat worden. Dit is in ieder geval niet mijn bedoeling.

  • Teo

    Je zou met directe toegang op de database data kunnen neerzetten maar Delphi zou ook via het web data kunnen sturen (PHP script o.i.d.) waarmee die data wordt opgeslagen.

    Ik ben het wel met Norrit eens dat een directe verbinding een stuk handiger is. Deze thread is intussen alweer een paar maanden oud. Als dat nog speelt wil ik best toelichten of een offerte sturen.

    Ervaring is er genoeg: ik ben 6 daar Delphi programmeur geweest en heb dus wel wat kennis in huis.