Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hulp nodig

  • DN

    Hallo, ik ben nieuw op het gebied van delphi en moet nu een programmaatje maken met dit programma. Zelf kom ik er niet uit en vraag dan ook jullie, de ervaren programmeurs, om hulp. Als iemand me wil helpen dit programmaatje in elkaar te zetten ben ik hem/haar heel HÿÿL dankbaar. Ik heb echt hulp nodig. Alvast bedankt.

    DN

  • LubLub

    Tja, veel informatie over wat je wil maken geef je alleen niet.

  • DN

    Dit zijn de eisen waar het programma van mij aan moet voldoen:

    1) De gebruiker krijgt 10 sommen op het scherm. Je mag zelf weten of de gebruiker een keuze heeft in de soort sommen (optellen, delen).

    2) Bij alle sommen moet de gebruiker een oplossing in kunnen typen of kunnen kiezen in een combibox.

    3) Je mag kiezen of de gebruiker de oplossingen mag herzien.

    4) De gebruiker klikt op een knop als hij klaar is, waarna het programma de oplossingen controleert.

    5) Het programma geeft op het scherm weer welke oplossingen goed en welke fout zijn. Dit kan door de goede oplossingen te geven of via bijvoorbeeld een uitroepteken of het woord ‘fout’ achter de oplossing te plaatsen.

    6) De gebruiker moet het programma netjes kunnen afsluiten.

  • LubLub

    Heel simpel programmatje. Voor een kleine start.

    Neem een form.

    Plaats hierin 4 rijen met onder elkaar elk 10 labels.

    Maak een combobox1 met hierin de keuze delen, optellen, vermenigvuldigen, etc.

    Maak een combobox2 met een range van 1-10, 1-100, 1-1000, etc.

    Kies de combobox1.

    Maak de tweede rij labels gelijk aan gekozen combobox1.

    Kies de combobox2.

    Vul de eerste rij labels en de derde rij labels met random getallen welke voldoen aan gekozen range.

    Vul de vierde rij labels met isjes.

    Plaats een vijfde rij met onder elkaar 10 edit's.

    Plaats een zesde rij met onder elkaar 10 labels.

    Laat de gebruiker de edit's invullen.

    Maak een button met controleer.

    Na aanklikken butten sommen controleren.

    Indien goed dan label in zesde rij Goed (uiteraard in het groen).

    Indien fout dan in label zesde rij Fout (uiteraard in het rood).

    Plaats button2 voor legen inhoud edit's welke fout zijn.

    Plaats button3 voor een nieuwe serie sommen.

    Maak een menu met Afsluiten.

    Kom je er zo al iets verder mee. Je gebruikt namelijk alleen menu, labels, edits, buttons en comboboxen.

  • Camiel Devos

    Ik schreef reeds meerdere programma's met Delphi3. Meestal is hierbij een knop voor uitleg over het programma waarbij een helpbestand verschijnt. Met Windows7 werkt dit niet meer. Met HelpMaker heb ik deze bestanden omgezet naar HTML. Ik slaag er echter nog steeds niet in om deze in het programma te integreren. Kan iemand mij helpen?