Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help bij ontwikkelen online chatwereld

  • Marius

    Hallo!

    Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een IRC/The Palace variant. Het is een online grafische chatwereld, waar je een beetje in kunt rondhuppelen en ouwenelen.

    De core is stabiel en af (communicatie met server, synchroniseren, chatten, basis grafische engine, etc)

    Ik zoek alleen nog mensen die intresse hebben om wat ideeen er voor te verzinnen, zodat het wat populairder en unieker wordt.

    De code wil ik niet graag uit handen geven, maar misschien ga ik open-source ermee.

    Als het wat wordt, dan maak ik er waarschijnlijk AdWare van, om er ook nog een beetje centen uit te halen.

    Het proggie heet The AWorld (Artificial world) en je kunt hem hier download: http://www.surfu.nl/mgames

    Op dit moment ben ik bij versie 0.56B aanbeland en het volgende is in aanbouw:

    - Exacte locatie kliks, op dit moment tile-based positionering.

    - Private chats

    - Accessoires (kleding e.d. voor avatars) m.b.v. DelphiWebScript

    - File sharing p2p

    Ideeen tot nu toe zijn:

    - Virtuele economie (winkels, kopers/ verkopers, valuta, etc)

    - Mechanische accessoires (automobielen, ijskasten, whatever)

    - Levenspunten (voedsel aanschaffen om te overleven e.d.)

    - Eigen room (channel) bij opstarten, waar je objecten kunt plaatsen, zoals een bank of i.d.

    Als je wilt meewerken aan de AWorld, of je hebt bugs gevonden (die zijn er waarschijnlijk nog ten overvloede), email dan fftjes naar hassah@gmx.net. Of voeg me toe bij ICQ op #14341199

    Groet!

    Marius

  • latif

    ik hou van jou