Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Poorten aansturen

  • gijs

    Hoi,

    Voor school moet ik als werkstuk een controlbox maken die je kan aansluiten op een UIA / UIB kaart. Dat is een

    kaart voor de computer waar je met een speciale controlbox metingen kan doen en zelfgebouwde projecten mee kan aansturen. (controlbox is gewoon een kastje waar je bananen stekkers kan inpluggen.) De UIA en de UIB - kaart hebben twee uitgangen, de eerste is hetzelfde als de seriele poort van de computer en de tweede is het zelfde als de paralelle poort van de computer.

    Nu wil ik in Delphi een test programma schrijven om de controlbox door te meten. Daarvoor wil ik dan de controlbox aansluiten op de paralelle en de seriele poort van de computer aansluiten (ik denk dat Delphi niet de UIB kaart kan aansturen).

    Weet iemand hoe ik de paralelle en de seriele poort kan aansturen met Delphi? Ik wil het kunnen lezen en aansturen.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Groetjes,

    Gijs

  • Harm Voshol

    Om poorten aan te sturen zijn er diverse componenten te krijgen, kijk hiervoor B.V eens op de superpage. In Delphi 1 zijn de poorten overgens direct aan te sturen als je meer wilt weten over het aansturen van poorten dan heeft elektuur hier 2 boeken over, waarvan de laatste speciaal voor windows ze zijn geschreven door B.Kainka.

    Veel sucses

  • Dirk Goderis

    kijk eens bij:

    http://www.entechtaiwan.com/tools.htm

    groetjes